Modely vozů BMW M3 E30
BMW M3 E30
Druhá generace BMW M3, odvozená od modelu E36, byla veřejnosti představena v roce 1992 a v počátku disponovala šestiválcem o objemu 3 litry, což byl zásadní rozdíl proti první generaci vozu. Pravověrní fandové značky to tehdy nemohli přenést přes srdce. M3 se tehdá, ač se to v dnešní době může zdát směšné, stala s velkým motorem těžším a hůře ovladatelným vozem, čímž se nadobro ztratilo kouzlo první generace. Větší agregát ale toto manko doháněl vysokým výkonem, dávál 210 kW (286 k), a em-trojka s ním zdolala stovku za 6,2 s a dosáhla elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Později se objevil i zcela nový motor 3,2 R6 o výkonu 236 kW (321 k), který vystřelil bavorák na stovku pod již šest sekund, přesněji za 5,5 s. Setkat se můžete i s americkými verzemi těchto modelů s výkonem omezeným na 177 resp. 179 kW a pochopiteně i horší dynamikou - stovku dosáhnou za 6,3 resp. 5,8 sekundy.
Na silnicích můžete potkat také verzi M3 GT, což byla upravená verze klasické M3 podobná verzím CLS. Šlo o homologační sérii pro závody cestovních vozů a vyrobeno tak bylo pouze 350 kusů v barvě british racing green mezi lednem a květnem 1995. Za motor byl zvolen opět klasický třílitr s výkonem naladěným na 295 koní a hmotností sníženou na 1460 kg (běžné verze 1515 kg).
V druhé generaci se v roce 1997 poprvé objevila sekvenční převodovka SMG, jde v podstatě o klasický manuál doplněný o elektrohydraulickou spojku. Do druhé generace M3 si jí zvolilo téměř 4 000 zákazníků.
Celkově bylo vyrobeno 60 599 těchto em-trojek, z nichž bezmála 19 000 našlo své zákazníky na americkém trhu. Zajímavostí druhé generace vozu je, že se neprodával pouze jako coupé (potažmo kabriolet), ale i jako sedan, což se u ostatních generací nestalo. M3 E36 sedan je ale poměrně velkou raritou, ač se to při pohledu na počet sedanů této generace s nálepkami M na zádi nemusí zdát... Výroba M3 sedan začala v roce 1994 a vyrobeno bylo pouze 1303 kusů. V další generaci se varianta M3 sedan v nabídce již neobjevila, důvody nejsou známé. Buď jimi byla malá poptávka po této verzi, nebo přesvědčení vedení firmy, že M3 musí zůstat pouze coupé.
www.autorevue.cz/Obrazky/2006/05kveten/bmwM3/M3-E36-3.jpg
www.autorevue.cz/Obrazky/2006/05kveten/bmwM3/M3-E36-6.jpg